Et massivt markedsføringsbudget og en god markedsføringskampagne kan flytte markedsandele, og det er måske, hvad Wupti.com er i gang med.
Ifølge direktør direktør Torben Mouritsen bliver omsætningen på et tre-cifret millionbeløb det første år, og magasinet Markedsføring er yderst positive over for Wuptis reklamekampagne.
Det er dog ikke størrelsen på budgettet, Markedsføring tager stilling til, men kvaliteten af annoncerne. Disse er i sig selv er mærkeopbyggende, mener Markedsføring.
»Årsagen til, at tilbudsannoncen også er mærkebyggende, hænger sammen med, at selve konceptet og brandet er et tilbud. Dermed er der en smuk kobling mellem helheden og tilbudsannoncen,« forklarer direktør Palle Andersen fra Catinét, der også roser de meget iøjnefaldende farver.
Wupti.coms kampagne får 10 på den nye 12-skala, hvilket er den næstbedste karakter og gives for den fortrinlige præstation.