Målet er soleklart for Spamfighter når de, som en af 26 danske udstillere, deltager på årets CeBIT messe. Man vil erobre tyske forhandlere. Indtil videre er det lykkedes for SPAMfighter at få 50 forhandlere i Danmark, og nu skal succesen følges op i Tyskland med hjælp fra den store IT-messe.
»Det vi arbejder på nu, er at finde forhandlere i Danmark og i Tyskland til vores serverløsninger. Vi har en bred produktportefølje, og derfor vil vi gerne have flere forhandlere,« siger Martin Thorborg, medejer og medstifter af SPAMfighter.
SPAMfighter drager til CeBIT, fordi der allerede har været en del forespørgsler fra Tyskland.
»Det at mødes face to face er vigtigt i Tyskland. Så i stedet for at rejse til Tyskland 17 gange, så kan vi tage derned en uge og tage en 7-8 møder og så håbe på, at der dukker et par andre seriøse emner op,« siger Martin Thorborg.
For at tiltrække nye forhandlere, har man flere nyheder med til CeBIT. Man præsenterer blandt andet en ISP version af programmet. Forhandlerne kan nu videresælge spamløsningen uden at skulle installere noget som helst. De køber sig i stedet ind i SPAMfighters serverpakke, med dertilhørende software
»De får det hele med eget logo og det hele. I princippet kan enhver blive hosted spamfiltre-videresælgere. Det forventer vi os en hel del af,« lyder det fra Martin Thorborg.
Ved messen i Hannover lancerer SPAMfighter også en hardbox-udgave af deres Outlook og Outlook Express version på tysk. Derudover har man allerede hyret tysk personale, samt oversat alt materiale til tysk.
»Vi anser Tyskland som det vigtigste marked. Danmark er også væsentligt, men vi vil hellere være konge af Tyskland,« siger Martin Thorborg.
SPAMfighter har indtil videre 30.000 brugere i Tyskland.