Den danske afdeling af Valtech har vind i sejlene. Resultatet for 2006 endte i 10 millioner kroner før skat, hvilket er mere end en fordobling i forhold til 2005, hvor overskuddet endte på 4,5 millioner kroner.
Ifølge den administrerende direktør Lars Bladt blev grundstenen til succesen allerede lagt ved årtusindskiftet.
»For seks-syv år begyndte vi at opbygge en trebenet strategi, hvor vi samlede strategiske, tekniske og kommunikative kompetencer under et tag,« fortæller direktøren.
Valtech købte et it-konsulenthus og fusionerede det sammen med virksomhedens kommunikations-del og tekniske afdelinger så Valtech kunne levere væg til væg løsninger til kunderne.
»Vi oplever en virkelig god efterspørgsel, fordi vi kan levere løsninger, der både har værdi for virksomheden, brugervenlighed og er teknisk funderet,« forklarer Lars Bladt.
De største udfordringer har dog været at få de forskellige virksomhedskulturer til at arbejde sammen. Ifølge direktøren er det en stor udfordring at få eksempelvis designerne til at tænke den tekniske vinkel ind i et projekt.
»Der er endnu ingen, der har kopieret vores koncept. For man kan ikke bare købe tre selskaber og lægge dem sammen, det kræver at man arbejder med kulturen,« siger Lars Bladt.
Direktøren forventer, at Valtech Danmark vil fortsætte med at vækste med 15-20 procent om året. Virksomhedens franske moderselskab har kigget med fra sidelinjen, og nu skal den danske model implementeres i hele koncernen.
Lars Bladt er derfor blevet forfremmet til driftsdirektør i koncernen og skal fremover være med til at indføre det danske væg til væg koncept i de syv lande, hvor Valtech er til stede.
Valtech har 1200 ansatte på verdensplan.