Siebel, der siden sin entre på markedet i 1993 har markeret sig som en specialist i high-end CRM-løsninger, vil nu også gerne have fat i den gennemsnitlige kunde.
Det skal ske via et nyligt lanceret SMB-program, der involverer indgåelse af en række partnerskaber med forhandlere.
Marketingchef Lars Troldahl, Siebel Danmark, oplyser, at programmet lanceres sammen med princippet om: "uanset, hvem man er og hvor man er, så er der en løsning."
Siebel har fundet ud af, at der på europæisk plan er 15 millioner små og mellemstore virksomheder, der kan være interessante at få fat i, og er samtidig kommet til den erkendelse, at der er behov for særlige produkter til de mindre spillere. Og at Siebels egen salgsstab altså ikke kan bære hele byrden længere.
I Danmark er det foreløbig blevet til et enkelt partnerskab med EDB-Gruppen.
"EDB-Gruppen dækker meget godt, det marked, vi i første omgang vil have fat i. Desuden havde de i forvejen nogle certificerede Siebel-medarbejdere," lyder Troldahls begrundelse for valget.
Han mener, at Siebel nu er dækket godt ind i Danmark, idet IBM i forvejen er på banen via en global aftale om at de skal hoste Siebel's on demand-løsninger.
"Men der er dog ikke tale om en eksklusivaftale med EDB-gruppen," tilføjer Troldahl.
Siebel vil ved udvælgelse af eventuelle nye partnere lægge vægt på geografisk beliggenhed, kvalitet i ydelsen og det markedssegment, som spilleren bevæger sig i.