TDC's spilforretning, Boomtown, har langt færre brugere, end selskabet hidtil har troet. Men TDC tror fortsat på konceptet, der er på vej til udlandet.
Der har været så lidt styr på det reelle antal brugere af spiluniverset, at det reelle antal er færre end 50.000 snarere end de 150.000, som TDC tidligere anslog.
Samtidig har det været almindeligt blandt betalende brugere at arkivere de udsendte girokort fra Boomtown lodret.
Derfor er der kun kommet penge i kassen fra langt under halvdelen af de 13.000 kunder, der ellers står opført som betalende medlemmer. Det har kostet TDC et mindre millionbeløb.
Dropper betalingen
Antallet af brugere har været alt for højt, fordi mange har registreret sig under en lang række forskellige navne.
Nogle betalende brugere har opgivet falsk adresse, mens andre har oprettet flere medlemskaber på samme adresse, men så efterfølgende nægtet at betale for mere end ét medlemskab.
I Boomtowns egne medlemsbetingelser står der ellers, at navn og adresse altid bliver tjekket, inden medlemskortet bliver sendt ud med posten. Men det har altså ikke været nogen garanti for, at brugerne også har betalt.
Tror fortsat på konceptet
Trods det alvorlige tilbageslag afviser direktør Allan Christiansen fra TDC Privat, at fundamentet for konceptet nu er væk.
- Overhovedet ikke. For der er fortsat tale om en voksende interesse fra brugernes side. Det udvikler sig stille og roligt, siger han.
Ifølge Allan Christensen giver Boomtown indtil videre underskud, men ikke mere end ventet. Og han forventer, at Boomtowns danske aktiviteter vil give overskud i år.
Boomtown har fortsat planer om at ekspandere internationalt, og de første aftaler med udenlandske partnere er tæt på at blive underskrevet, oplyser Allan Christensen.
- Vi er ret optimistiske omkring, at vi lander nogle aftaler, siger han.
TDC-direktøren vil ikke endnu ikke oplyse, hvilke lande Boomtown er på vej til. Han siger dog, at TDC går efter "lokale entusiaster" som samarbejdspartnere og altså ikke vil gå enegang i udlandet.