Onlineforhandleren Coolshop vandt i går aftes E-handelsprisen ved FDIH prisoverrækkelse. Juryen giver prisen til Coolshop, fordi forhandleren både har udvidet sit salg ved at have shop-in-shops i videoudlejningsbutikkerne Blockbuster, og fordi den har god kontakt med kunderne på Facebook.
»Coolshop er gennem innovation, nytænkning og grænseoverskridende satsninger blevet en dominerende spiller online i kampen om kunderne,« lyder det fra juryen.
E-handelsprisens jury gav også Coolshop priserne i kategorierne B2C og Forbrugerelektronik og kan dermed glæde sig over at få hele tre priser på samme aften.
»Det var virkelig, virkelig overvældende, specielt da vi vandt hovedprisen. Det er de fineste virksomheder, der alle bejler til e-handelsprisen, og da alle rejste sig op og gav os et stående bifald, anede jeg ikke hvad jeg skulle gøre,« siger en rørt marketingdirektør Jacob Risgaard.
Han tilskriver Coolshops succes virksomhedens gå-på-mod samt et talent for at både at være dygtige til at sælge og til at købe billigt. Coolshop køber ind fra leverandører i hele Europa, og i takt med at Coolshop er blevet større kan forhandleren købe ind til lave priser.
»Jo flere leverandører af et produkt, des bedre. For indkøbsprisen går op og ned hele tiden, og så gælder det om at slå til,« siger han.
Han kalder E-handelsprisen for er en blåstempling af Coolshop .
»Juryen er toppen af poppen i dansk ehandel, så prisen er en anerkendelse af os som forretning,« siger Jacob Risgaard.
For to år siden købte Coolshop en svensk forhandler, og nu vil Coolshop fortsætte de internationale takter. Forhandleren vil udvide til nabolandende og har kig på både Norge, Finland og de baltiske lande.
»Vi skal nå nye markeder og i år vil vi etablere os i mindst et land. Vi hviler ikke på laurbærrene,« siger Jacob Risgaard.