Softwareleverandøren Workbook, der laver projektstyringsværktøj lukker nu op for det indirekte salg og beder danske og udenlandske forhandlere overtage salget til kunderne.
Workbook har netop ansat Henrik Skov Pedersen som salgsdirektør med ansvar for at skabe en partnerkanal, og det er hans ansvar at etablere et forhandlernet og opbygge et salgssamarbejde med Microsoft. På sigt vil han have fire-fem forhandlere på det danske marked, og hvis det lykkes at opbygge en velfungerende forhandlernet, vil han helt droppe Workbooks eget direkte kanal og i stedet have en kanalorganisation til at stå for salget til kunderne.
»Når vi har fået partnerkanalen op at køre, skal vi have en partner account manager i hvert land,« siger Henrik Skov Pedersen.
Workbook er et projektstyringsværktøj født hos reklamebureauet Heimburger. I dag har producenten 260 kunder indenfor især reklamebranchen og de fleste kunder er placeret i Danmark og resten af Skandinavien.
Første skridt på vej ud i kanalen bliver at etablere partnerskaberne. Workbook er på vej til at blive certificeret Microsoft-ISV-partner og på Microsofts globale partnerkonference i Washington i juli regner Henrik Skov Pedersen med at kapre nye forhandlere og kontakter hos producenten.
»Microsoft sidder godt på markedet, og ved at lægge os op ad Microsoft vil dette skabe en “win-win” for begge parter,« siger Henrik Skov Pedersen.