Man er karl for sin hat, hvis man kan bevare overblikket over Telenors hele 16 forskellige mobilabonnementer. Telenor har dog selv indset, at den var rivende gal med så mange forskellige abonnementer. Så nu har de skåret til og har reduceret 16 abonnementsformer til fem.
Der er ikke tale om komplette pakkeløsninger, som andre operatører har lanceret med succes, men det er muligt selv at stykke en pakkeløsning sammen. Som udgangspunkt kan man vælge mellem fem forskellige taletidspakker, og så kan man tilkøbe sms/mms- og datapakker til fastpris.
Telefonen købes fremover uafhængigt af, hvilket abonnement kunden vælger, og kunden vælger selv, om telefonen skal betales over 6, 12 eller 24 måneder.
Med de nye abonnementer fjerner Telenor samtidig store tilskud til mobiltelefoner:
”Alle de store teleselskaber binder et stort tilskud i halen på de dyre telefoner for at få dem til at se billige ud. I dag gør vi op med hele den tankegang og fjerner tilskuddet til telefonerne. Til gengæld gør vi abonnementerne markant billigere, og i de nye abonnementer fjerner vi opkaldsafgiften, som har været en torn i øjet på mange”, fortæller Telenors markedsdirektør Peter Berg.
Telenors nye fremgangsmåde for mobilabonnementer skyldes også, at Telenor vil gøre det meget mere enkelt at være kunde hos Telenor:
"Vi tror på, at fastprispakker og frit valg vil forbedre kundetilfredsheden markant, så kunderne bliver hos os i længere tid,” siger Telenors markedsdirektør Peter Berg.
”Samtidig tilbyder vi en masse, som lavprisselskaberne ikke har, bl.a. adgang til alle de nyeste smartphones, tryghed i form af kompetent kundeservice, personlig betjening i butikkerne og adgang til lånetelefoner hvis uheldet er ude – samt indholdstjenester med musiktjenesten WiMP i spidsen. Alt i alt har vi fra i dag et samlet tilbud til forbrugerne, som ingen andre kan levere,” mener Peter Berg.
Telenor har også ryddet på op telenor.dk for at gøre det mere enkelt at finde og bestille den rigtige telefon.