Der er penge i små pip for it-virksomheder, der vil sælge restvarer. Ved at annoncere på Twitter, den mobile adgang til små beskeder, har Dell solgt varer for 11 millioner kroner. Desuden har Dell solgt for yderligere fem millioner kroner til kunder, der har fulgt et link på Twitter til andre dele af Dells onlinebutik. Det skriver Dells chef-twitter Stefanie Nelson på sin blog.
De små mobilpip har tilbudt returvarer og reparerede varer til rabatpriser siden 2007. Det første halvandet år med twitter gav kun fem millioner kroner i omsætning til Dell, men metoden er dog ved at vinde fodfæste i Dells forretning med 638.000, der lytter med på twitterbeskederne. Og nu tager salget fart. I de seneste seks måneder har Dell solgt for fem millioner kroner ved hjælp af twitter. Ifølge Stefanie Nelson skyldes succesen, at de mange tilbud kom regelmæssigt samt at flere tilbud kun var rettet mod twitterfølgerne.
»Reaktionerne har været meget positive, men jeg vidste, at jeg kunne gøre mere. Så jeg begyndte at twitte mere regelmæssigt og skabe flere twittereksklusive tilbud, som skabte mere omtale og hjalp os til at øge vores base,« skriver Stefanie Nelson.