Omkring 150 forhandlere og næsten lige så mange producenter fik minglet og small-talket, da Four Leaf/DNS i går hold julefest. På et stilfuldt Clarion-hotel i Københavns SV-kvarter omgivet af byggepladser og asfalt-sorte indfaldsveje havde den fusionerede distributør inviteret til virksomheds-dating og festlig middag.
Julefesten var en gentagelse af en DNS-tradition, hvor it-personer fra hver sin ende af it-fødekæden mødtes til nyheder om produkter og markeder, erfaringsudveksling og det seneste nye sladder fra it-salgskanalen.
Fusionen af de to distributører, Four Leaf og DNS, blev formelt gennemført 1. okobter i år, og eventen i går aftes var det første større kundearrangement i fælles regi.
I løbet af aften uddelte en række producenter priser til deres partnere.
Check Point uddelte to priser. Den ene pris gik til Ezenta for at være den partner, der klarede sig bedst på kompetencer. Den anden pris blev givet til Netdesigns sikkerhedssælger Claus Fangel-Jensen for den største solopræstation.
RSA priste Axcess' sikkerhedschef Jørgen Hartig for at være en ildsjæl, der var god til at positionere fleksibiliteten i RSA's løsninger. Axcess fik også en pris fra Secure Computing for den ekstra store indsats, de havde ydet.
Sun vurderede CSC Consulting Group til at have den bedste newbizz-performance.
SMS Passcode kårede produktchef Piet Barner fra deres vært, DNS/Four Leaf som årets distributør fordi de havde udviklet markedet.
Symantec gav en pris til Topnordic, fordi de er den bedste til vækst, dedikering og fokusering.
Virtualiseringsproducenten Citrix havde en utraditionel tilgang til prisuddelingen. For det første valgte Citrix, at »alle forhandlere belønnes på grund af et meget flot Q3 med bedre priser«. Dernæst fik værten, DNS/Four Leaf en pris, fordi de havde indbudt til eventen »der bringer kanalen sammen«.
Endeligt gav Citrix også deres konkurrent VMware en pris. Fordi VMware havde åbnet markedet for servervirtualisering, havde det været med til at skabe Citrix' succes, lød begrundelsen.