Fremover vil endnu flere danskere se ud som om, de går og snakker med sig selv. En dansk kanalomlægning hos firmaet Logitech kan nemlig øge salget af små, mobile headsets betragteligt, for selskabet har øget satsningen fra en til seks distributører.
Tidligere var det udelukkende den specialiserede distributør MTU, der stod for de små øre-hængte samtaleapparater.
Nu er eksisterende distributionsaftaler med Actebis, Boston, GS Scandinavia, Ingram Micro og Tech Data blevet udviddet til også at rumme de mobile headsets. Desuden fortsætter aftalen med MTU.
Ifølge Jan Armand, adm. dir. i Logitech, er det den almindelige udvikling på markedet, der nu tages bestik af.
»Mobile headsets er ikke længere et produkt, der kun sælges i specialbutikker, men et almindeligt forbrugsprodukt, der kan afsættes i en lang række forskellige butikker. Derfor giver det mening for os at udbrede distributionen til de generelle distributører, som de enkelte butikker i forvejen samarbejder med. Desuden har forhandlere, der opererer på det voksende b-t-b-marked, ønsket at tage mobile headsets med i deres sortiment til virksomheder,« siger han.
Jan Armand forventer, at salget af mobile Logitech-headsets vil stige betragteligt som følge af den nye salgsstrategi.
»Jeg vil tro, at Logitech i andre lande vil følge vores eksempel om at supplere specialdistributørerne med generelle distributører, når de ser resultaterne,« lyder spådommen fra den danske Logitech-direktør.