Centret skal hjælpe kunder i EMEA-området (Europa, Mellemøsten og Afrika). Et kundeservice-center i Xiamen tilbyder assistance til kunder i Asien og et tilsvarende center i Nashua, New Jersey, supporterer kunder i USA og Canada.
Ud over slutbruger-support skal kundeservice-centrene sætte Jabra i stand til bedre at klæde sit globale netværk af forhandlere og kanalpartnere på med nødvendig information for bedre at kunne forstå, hvordan man bruger Jabras produkter. Og centrene skal forsyne dem med et værktøj hvormed de kan besvare spørgsmål nemt og effektivt, oplyser leverandøren.
»Udvidelsen af Jabras kundeservice er en del af vores konstante stræben efter at tilbyde den bedst mulige support af Jabra-produkter, inklusive vores populære trådløse Bluetooth-produkter,« siger Morten Steen-Jørgensen, executive vice president i GN Netcom, der står bag Jabra.
»Jabras Bluetooth-produkter er meget nemme at bruge, men eftersom Bluetooth er en relativt ny teknologi, har vores kunder måske brug for hjælp for at få det fulde udbytte af produkterne. For eksempel når mobiltelefon og headset skal »parres« - eller for at benytte de mere avancerede muligheder,« tilføjer han.