Selv om de fortsætter som firmanavne, bliver Bibob og CBB ikke længere juridisk forskellige enheder, og der kommer ikke længere særskilte regnskaber fra de to. Dermed er Bibob godt på vej til at blive fuldstændig opslugt i ejeren Telenors organisation. Det er konsekvenserne af en fusionsplan, som Telenor arbejder med for de to datterselskaber.
I det netop offentliggjorte årsregnskab for Bibob fortælles det, at selskabet ifølge planen skal fusioneres med CBB med tilbagevirkende kraft fra 1. januar i år.
De to selskaber flyttede allerede sammen sidste år og har fælles kantine og økonomi. Hen over sommeren er det også meningen, at de skal have fælles it. Både Bibob og det nye Telenor-selskab Nanomobil skal over på den platform, som CBB har kørt på længe, fortæller direktør Lars Asger Petersen.
Bibob-regnskabet viste, at selskabets underskud er dalet i forhold til det første regnskabsår. I den 18 måneders regnskabsperiode, regnskabet dækker, fik Bibob et underskud på 8,7 millioner kroner sammenlignet med et minus på 25 millioner kroner i selskabets første regnskabsår på 12 måneder.
Bibob blev startet af teleiværksætteren Frank Rasmussen i 2007. Han solgte to år senere sit værk til Telenor, der gav ham 93 millioner kroner for handlen.
Ifølge Lars Asger Petersen har Telenor stadig god grund til at være tilfreds med købet: Bibob har siden overtagelsen fået omkring ti procent flere kunder, fortæller han. Ved salget i maj 2009 havde selskabet 69.000 kunder. De ti procent flere kunder er dog udregnet efter en lidt anden model end de 69.000 kunder, idet stigningen tager udgangspunt i, hvor mange, der har været aktive i mindst tre måneder ad gangen.
Det klassiske problem med at holde på de oprindelige ansatte, når man opkøber et succecsfuldt selskab, mener Lars Asger Petersen ikke er et stort problem for Telenor/Bibob.
Ifølge brancheforlydende har de fleste Bibob-folk forladt selskabet efter overtagelsen, men direktøren fortæller, at der ud af den halve snes ansatte, der fulgte med ved Telenors overtagelse, stadig er over halvdelen ansat.
Ifølge årsregnskabet er det dog ikke nogen dans på roser at drive lavprismobilselskab.
”Bibob har konstateret en fortsat skærpet konkurrence på markedet for mobiltelefoni i 2009,” hedder det i ledelsesberetningen.
Det nye lavprisselskab i Telenor, Nanomobil, har heller ikke haft en let start. Ifølge Lars Asger Petersen er Nanomobil, der blev lanceret i slutningen af april i år, oppe på rundt regnet 1000 kunder.
”De første 14 dage var lidt langsommere, end vi havde regnet med,” siger direktøren for Bibob, CBB og Nanomobil.