Har man penge, kan man få. Det kunne måske være mottoet for Microsoft, for de bruger i hvert fald nu spandevis af penge på at komme ind i kampen om mobilkunderne. Og det er måske også nødvendigt med den hårde konkurrence fra blandt andre landsmændene fra Apple og Google.
Milliarder af kroner
Ifølge analytikere vil Microsoft spendere omkring en milliard dollars, eller hvad der svarer til næsten seks milliarder danske kroner, på Windows Phone 7 i løbet af det første år. Udgifterne skulle være nogenlunde ligeligt fordelt mellem selve udviklingsarbejdet og så markedsførelsen af det nye produkt.
Kan give gevinst
Det lyder som uhyggeligt mange penge at bruge på markedsførelse, men måske er det godt givet ud. Verizon, Motorola og Google skulle have brugt 500-600 millioner kroner på markedsførelse af Droid-linjen af Android-mobiler hos Verizon, og de har nydt et godt salg, mens Google egen mobil, Nexus One, der ikke blev markedsført, har lidt af meget ringere salg.