Markedet er vendt for Bornerups Datacenter fra Thisted, der efter et nulresultat i 2009 netop har kunnet præsentere et resultat før skat på 1,9 millioner kroner. Bruttoresultatet lyder på 3,4 millioner kroner mod 1,2 millioner året før.
»Vi er meget tilfredse. Mens 2009 var et vakuum, var det som om, at vi fra første dag i 2010 atter fik travlt. Vi har haft travlt hele året,« fortæller Bornerups salgsdirektør Christian Søe-Larsen.
Nu ruster C5-forhandleren sig til at ride med cloudbølgen.
»Vores hovedsatsning i år er at tilbyde CRM-systemer som cloudløsning. CRM-marked er blevet interessant for vores C5-kunder, netop fordi at det nu tilbydes som cloudløsning. Nu kan kunderne for 200 kroner om måneden få en fuld CRM-bruger, mens det før kostede minimum 50.000 kroner for en virksomhed at få et CRM-system op at køre,« fortæller Christian Søe-Larsen.
Han forventer, at salget af de cloudbaserede CRM-løsninger allerede om et til to år kommer til at optage en fjerdedel af medarbejdernes tid.
»Også små virksomheder har behov for et CRM-system, og nu er prisen ikke noget, vi skal slås om længere.«
Oveni har forhandleren udviklet en connector mellem C5 og CRM, der gør, at kunderne kan oprettes begge steder på en gang.
Han erkender dog, at omstillingen til cloud i første omgang kan koste omsætning.
»Det er jo så nyt, og der er mange, der træder vande. Vi har valgt at være med fra starten, og på den korte bane mister du licensomsætningen. Men vi har valgt at sige, at det er det, kunderne vil, og på sigt regner vi med, at omsætningen bliver lige så god. Men vi bliver ikke overraskede, hvis 2011-regnskabet ikke bliver som 2010. Det koster jo også noget at certificere sig,« lyder det fra salgsdirektøren.
Christian Søe-Larsen tilføjer, at CRM-satsningen på sigt vil gøre det nemmere at rekruttere og fastholde medarbejdere, da CRM i hvert fald iblandt yngre it-folk har en større tiltrækningskraft end C5.
2011 bliver også året, hvor forhandleren udruller en ny løsning til revisorer.
»Hidtil har revisorer brugt urimelig lang tid på at hente informationer ud af C5. Vi er i gang med at lave en løsningsværktøj til dem, der gør det nemmere for dem at tilgå og udveksle data fra klienternes C5-løsninger.«