Efter godt to år som chef for den globale kursusudbyder Global Knowledge’ danske afdeling, rykker 36-årige Anders Nørregaard Raun nu teltpælene op og flytter til Dubai. Her overtager han fra 1. februar jobbet som chef for koncernens Mellemøsten-kontor (MEA), som blandt andet dækker områder som Tyrkiet, Indien, Pakistan og den arabiske halvø.
Som chef for Global Knowledge’ danske afdeling er det lykkedes Anders Nørregaard Raun at vende et underskud på otte millioner kroner til et lille plus på 400.000 kroner i det kommende, men endnu ikke offentliggjorte regnskab. Den succes skal han nu forsøge at overføre til sit nye internationale job.
Ifølge Anders Nørregaard Raun bunder den danske succes i en markedstilgang, hvor uddannelse og træning skal hænge sammen med kundernes forretningsstrategi i stedet for blot at sælge kurser til de ansatte i it-afdelingerne. Private virksomheder udgør i dag 40 procent af omsætningen i Danmark, mens den resterende del kommer fra selskaber som IBM, CSC, NNIT og TDC.
»Inden vi sælger kurser og kompetenceforløb foretager vi en kompetenceafdækning, så kunden målrettet kan udvikle de it-kompetencer, der faktisk er brug for. Den model skal jeg nu arbejde med at overføre til mit nye job i koncernen, siger han.
Ny mand i den Global Knowledge’ danske chefstol er den hidtidige salgsdirektør Philip Meyendorff, der ligesom Anders Nørregaard Raun har en fortid hos distributøren DNS - det nuværende Arrow ECS.