Artikel top billede

Ny farve og færre gebyrer skal forbedre Telias omdømme

Telia skifter logo-farve fra pink til lilla. Sammen med fjernelsen af gebyrer og uigennemskuelige farver, skulle det gerne betyde farvel til et dårligt omdømme, lyder det fra Telias nye direktør.

Fra i dag skifter Telia farve fra pink til lilla. Det er et led i en stor re-branding af hele TeliaSonera-koncernen, der skal "vise international styrke og lokal ekspertise", som det lyder i en pressemeddelelse.

Udover ny farve og nyt design, disker Telia også op med en ny strategi. Telias nye tilgang til markedet lader nu til at markere sig ved enklere og mere fleksible abonnementer til lavere priser og også ved et farvel til nogle upopulære gebyrer. Til gengæld sænkes niveauet for tilskud til telefoner.

Telia stopper på den baggrund for salg af de gamle abonnementer – Basic, ON og Xpress – og vil fremover kun have de enklere, mere fleksible og billigere abonnementer Flex og FlexMobil, hvor der fx ikke er opkalds- og opkaldsforsøgsafgift. Telia re-lancerer også produktet Business Value til mindre virksomheder med lavere priser og data inkluderet.

Derudover kommer Telia med et stærkt forbedret nordisk roamingtilbud, hvor datapriserne sænkes med op til 90 pct., samtidig med at de eksisterende tale-produkter Telia Fritid/Business/Mobiz Sverige suppleres af tilsvarende produkter, som dækker i hele Norden. Og endelig lanceres en ny selvbetjeningsapplikation til smartphones, så Telia’s kunder nemt kan holde øje med deres forbrug.

Søren Abildgaard, adm. direktør i Telias mobilforretning, har Han har netop passeret de 100 dage som Telia-chef og den ny branding af telia skal i første omgang stabilisere kundebasen i 2011 og fra 2012 være basis for vækst.

”Jeg vil ikke lægge skjul på, at vi har været meget kede af at kæmpe med et dårligt omdømme. Derfor er det helt afgørende for mig at vise – ikke bare i ord, men også i handling – at vi har lyttet til kunderne. Og Telia har meget store ambitioner, som alle vi Telia-medarbejdere hver dag skal arbejde på at indfri. Er man f.eks. gæst i vores butikker, skal man have Danmarks bedste butiksoplevelse. Vi har også sagt farvel til gebyrer og tilbyder færre, enklere og mere gennemskuelige mobil-abonnementer.”




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sådan: Opgradér din printerløsning uden store investeringer