Intel afviser service på gensolgt harddisk

Intel spænder ben for brokere på det britiske marked. Procenten vil kun give service til den oprindelige ejer af en defekt SSD-disk.

Britiske brokere bliver forhindret i at hjælpe deres kunder, hvis de har solgt den en Intel harddisk. Det britiske it-nyhedssite Channel Register beretter, at Intel afviser at hjælpe en slutkunde, da kundens 80 GB SSD-disk for nylig gik i stykker. Disken var købt hos en forhandler, der havde solgt den til en anden, der siden videresolgte den med alle garantibeviser og kvitteringer.

Den nuværende ejer af disken kontaktede Intel for at få en erstatningsdisk og tilbød i en email at fremsende både faktura og navnet på sælger, så Intel kunne få bekræftet at disken var ægte.

Intel vil dog ikke hjælpe kunden, og i afviser ham i en email:

»Intel giver kun support til den originale ejer af produktet jævnfør vores salgsbetingelser« lyder det i Intels svar.
 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan automatiserer du med Copilot

Høst fordelene og sæt strøm til processerne med Microsofts alsidige AI-assistent.

06. februar 2025 | Læs mere


Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere