Komplett er vækstet kraftigt de seneste to år, men det har ikke fået direktøren Eric Sandtrø til at trække på smilebåndene. Faktisk mener direktøren, at de seneste to år har været enormt kedelige.
Årsagen er, at der simpelthen har været for få nyheder i de seneste to år, og flere af de anmeldte lanceringer er blevet udskudt gang på gang, eksempelvis Vista, skriver itavisen.no.
Der er specifikt tale om tre produktgrupper, som Sandtrø mener kommer til at drive væksten for Komplett i 2007. Der er tale om Vista, spilmarkedet og HD-parate fladskærme.
Både Vista og spilkonsoller skaber naturligt en vækst burgerne vil have det nye, og det sætter en opgraderingsbølge i gang. Hvad angår fladskærme, så har Eric Snadtrø stor tiltro til markedet. Når først det digitale net er på plads, vil skærmene for alvor gå som varmt brød.
Komplett har netop lanceret en butik i Danmark og er derudover tilstede i ni Nordeuropæiske lande. Virksomheden har en omsætning i nærheden af to milliarder. Komplett er i øjeblikket i gang med at ombygge og automatisere virksomhedens lagerløsning. En ændring, der kommer til at koste virksomheden i omegnen af 40 millioner kroner.
»Vi ved, at der er en risiko forbundet med denne opgradering, men vi har vurderet, at der er langt større risiko ved ikke at gøre noget,« siger Gyrid Skalleberg, der er finansdirektør i Komplett.