I spidsen for Odense-kontoret står Christian Lunøe, som her 14 dage efter åbningen har en enkelt medarbejder, men hensigten er, at forretningen i Odense skal vokse fra at dække det danske marked til også at omfatte de øvrige nordiske lande og på lidt længere sigt de baltiske lande.
Målet er at nå en omsætning på mellem 10 og 15 millioner kroner i det første år, hvor man fokuserer på at sælge til danske forhandlere.
Icommerce har levet som broker i stil med danske konkurrenter som Bluecom, Bridema og Compudis. Men ifølge Christian Lunøe har Icommerce flyttet sig.
»Vi startede med, hvad man kan kalde pistolsalg, på rent brokerniveau. Der er da stadig et stort brokerelement i det, vi foretager os, men vi har fået mere value add ind og tilbyder forskellige services oveni,« siger Christian Lunøe til CRN.
Merværdien er dog ikke teknisk bistand, som det kendes fra de etablerede distributører, men hjælp omkring købssituationen - finansiering, leasing og tilbagekøb. Desuden testes produkterne før salg, forklarer han.
Blandt leverandørerne i Icommerces sortiment nævner Christian Lunøe Cisco, 3Com, HP, Allied Telesyn og IBM - med særligt fokus på server- og netværksprodukter.
Produkterne købes - ligesom af andre brokere - på det internationale spotmarked. Det er et marked, som erfaringsmæssigt forsynes af produkter fra leverandører, som ønsker at slippe af med overskudsvarer, eller som skal have sat omsætningen i vejret lige før en kvartalsafslutning.
Mere om den nye aktør i næste udgave af det trykte CRN, der udkommer 27 oktober.