Med en omsætning på 125 millioner kroner er Datacons omsætning steget med blot seks procent siden sidste år. Til gengæld er direktør n Misser stolt over at være blevet bedre til at tjene penge. Således kan Datacon fremvise et resultat før skat på 6,3 millioner i forhold til 4,9 millioner kroner året før; altså en stigning på godt 29 procent.
Det er blandt andet HP partnerskabet og salg af Microsoft Dynamics, der har sat skub i resultatet for den 20-årige virksomhed. Ifølge Jan Misser har det også været medvirkende, at HP's partnere er blevet reduceret i antal. Datacon er en af HP's førende enterprise partnere, og de stiler kun mod store virksomheder med en kompleks it-infrastruktur.
»Det marked går man ikke ind i på én dag. Vi har derfor brugt en del tid på at skabe et vinderteam, som har de nødvendige it-faglige færdigheder til high-end markedet,« siger Jan Misser.
Optimismen stortrives da også ved Datacon. Siden regnskabsafslutning, 30. juni, har virksomheden ansat 14 nye medarbejdere og Datacon forventer at ansætte yderligere 8-10 medarbejdere, samtidig med at omsætningen stiger med hele 70 procent i indeværende regnskabsår. Så nu vil Datacon til at kæmpe med de store.
»Vi skal til at spille op mod Topnordic. De slår os stadigvæk på volumesalget, men vi kan efterhånden spille lige op med dem på enterprise-salget,« siger en tilfreds Jan Misser.
Samtidig er der kommet ny bestyrelsesformand og salgsdirektør. Det er den tidligere DA-formand, Niels Fog, der indtræder som bestyrelsesformand som et led i en strategi om at få flere professionelle erhvervsmænd ind i bestyrelsen. Den nye salgsdirektør er Carsten Egebjerg, der tidligere har været direktør hos Kerfi.
»At Niels Fog har sagt ja til at være bestyrelsesformand, er en klar styrkelse af bestyrelsen. Samtidig kommer der inden for de næste to måneder endnu en professionel erhvervsmand i bestyrelsen,« siger Jan Misser og tilføjer, at han netop er i gang med en 5-års vækstplan.