Den kriseramte producent Cellpoint med Michael Mathiesen i spidsen har lavet en aftale om salg med svenske Zound Industries, der har specialiseret sig i salg gennem modebranchen.
Salget forventes at gå i gang inden for de nærmeste tre til fem måneder, og Zound har forpligtet sig til at sælge mindst 300.000 headsets. Ifølge Cellpoint forventer den nye partner dog at sælge »betydelig større volumener«.
Aftalen er angiveligt på linje med Cellpoints nye strategi om at fokusere på samarbejdspartnere gennem licenser og OEM-aftaler.
»Cellpoint får takket være aftalen med Zound en ny chance for at skabe overskud gennem at holde omkostningerne nede og samtidig få indtægter på store volumener gennem stærke partnere såsom Zound. Det passer vores nye fokuserede organisation perfekt,« siger administrerende direktør i Cellpoints svenske selskab, Katarina Henriksson.
Cellpoint opgav for nylig at fortsætte det danske del af selskabet efter et forsøg på aktieemission og kapitaltilførelse i efteråret slog fejl.