Takket være en hård satsning på det primære kompetenceområde, Navision, er det lykkedes Datapro at vende et underskud på 1,2 millioner kroner i 2002/2003 til et overskud på knapt en million kroner i 2003/2004.
Datapro har i dag et dusin ansatte, men tidligere beskæftigede virksomheden mere end 50 medarbejdere og solgte alt fra hard- og software til regulære virksomhedsløsninger.
For to år siden trådte Datapro i betalingsstandsning efter at de to it-gulddrenge Stig Hølledig og Niels Marstand, der havde overtaget firmat i 2001, ikke havde haft held til løse virksomhedens problemer med en kapitalindsprøjtning. I 3. kvartal sidste år blev kursen lagt om endnu en gang da en ny direktør kom til.
»Det stod klart, at hvis Datapro skulle overleve som virksomhed, blev vi nødt til at omstille os fra at være en blandet landhandel til at definere et kerneområde for det fremtidige virke,« fortæller direktør Brian Atli Andersen, der kom til Datapro fra en stilling som direktør i Hands.
Datapro's gennemsnitlige Navision licensværdi pr. kunde, samt antallet af Navision kunder med Microsoft SQL som underliggende database, ligger i den absolut højeste ende af Navision markedet, oplyser firmaet.