Når Citrix har valgt at tage Lean-On ind som som ny distributør, er det fordi Citrix vil ud til mindre forhandlere. Det slår Citrix-direktør Erik Pedersen fast.
»Citrix klarer sig godt hos de store forhandlere, men der ligger et stort uudnyttet potentiale hos de mindre forhandlere. Derfor var vi ude efter en value-add distributør, der har ressourcer til at opbygge forretningen hos de mindre forhandlere,« fortæller han.
Han mener nemlig, at den tætte kontakt er vigtigt for at sælge til de små forhandlere.
»Vi har ikke brug for en volumedistributør - det kræver kompetencer salgsmæssigt og teknisk at sælge vores produkter,« siger direktøren.
Erik Pedersen forklarer, at Citrix var på udkig efter en distributør, der var lille, og havde plads til at tage Citrix ind, og lade dem fylde 70 til 80 procent af forretningen.
»Det vrimler ikke med den slags distributører, og Lean-On stod med de klart bedste kort på hånden, især fordi de kender vores produkter og potentialet på det danske marked,« siger han og fortæller, at Lean-On tilbage i halvfemserne også distribuerede Citrixs produkter.