Mens Inter-Data for to år siden tjente 10,1 millioner kroner ud af et bruttoresultat på 26,2 millioner kroner, er overskudgraden mere end halveret i perioden 2004/2005. Det fremgår af en artikel i dagbladet Børsen i dag. I det endnu ikke offentliggjorte regnskab for perioden fik Inter-Data et bruttoresultat på 21,8 millioner kroner mens overskuddet blev på 5,8 millioner kroner.
Ifølge bladet har Inter-Data mistet en del ordrer fordi man som distributør blev fravalgt af en stor leverandør af fladskærme.
»Vi bliver nødt til at gøre noget for at få sparket gang i væksten. Og med de faldende priser skal vi faktisk øge vores salg med 15 procent årligt for bare at bevare vores omsætning,« siger direktør Rene Rasmussen til Børsen.
Inter-Data satser bredt på mediacenter-pc'er og styrker desuden sin internationale satsning med oprettelsen af et datterselskab i Spanien. Den tidligere reklamebureauindehaver Gert Uth er blevet udnævnt til direktør for selskabet Inter-Data Europa S. L. og skal fra den nyindviede lokalitet i Sydspanien bestyre en kombineret detailbutik, engrosafdeling, erhvervsafdeling, et lager og et værksted, hvorfra Inter-Datas ydelser skal faldbydes til sydeuropæiske slutkunder og forhandlere.