Til sammenligning modtog Forbrugerstyrelsen, der tidligere var stedet man henvendte sig, kun knapt 650 telerelaterede klager i hele 2001.
Hos Teleankenævnet er man overbevist om, at de overraskende mange klager skyldes at det er blevet nemmere at klage. Tidligere skulle man klage flere forskellige steder hen, hvis man var utilfreds med sit teleselskab. I dag varetages alle klager af Teleankenævnet.
»Men det ændrer ikke ved, at mange kunder oplever, at de har problemer med deres teleselskab,« siger sekretariatsleder i Teleankenævnet, Marianne Bundgaard, til avisen.
De hyppigste klager kommer fra kunder der bliver ved med at modtage regninger for opsagte abonnementer. Samt kunder, der bliver tilmeldt teleselskaber uden deres viden.
Ifølge Teleankenævnet er det primært fire teleselskaber, der klages over. Men nævnet vil endnu ikke sætte navn på dem. På sigt vil der dog blive offentliggjort statistikker over, hvor mange klager hvert enkelt teleselskab modtager, lover nævnet.