Der var tale om vildledende markedsføring, da TDC sidste år kørte en kampagne for produktet HomeTrio.
Det mener Forbruger-ombudsmanden, som nu har meldt teleselskabet til politiet for brud på markedsførings-loven.
Problemet med HomeTrio-reklamen er ifølge Forbrugerombudsmanden, at TDC oplyste en minimumspris for bindingsperioden i reklamen, men når folk reagerede på reklamen, skulle de pludselig betale et andet beløb for produktet, der indeholder tv, telefoni og internet i én pakke.
På baggrund af anmeldelsen har TDC udsendt en pressemeddelelse, der bærer overskriften "Forbrugerombudsmanden kræver bedre prisoplysning".
"Vi har fokus på, at kunderne skal kunne gennemskue priser og vilkår, så det er selvfølgelig helt utilgiveligt, at vores kampagne er mangelfuld på det område. Det er kun i TDC's interesse, at kunderne ved, hvad de køber," siger markedsdirektør Allan Christiansen fra TDC Privat.
Har kritiseret
TDC-direktøren er derfor klar til at modtage en bøde.
"Vi er enige i Forbrugerombudsmandens vurdering af sagen og accepterer derfor også bøden," siger han.
Politianmeldelsen er langt fra den første af sin art i telebranchen. Igennem årene har Forbrugerombudsmanden anmeldt en hel stribe teleselskaber til politiet.
Fremgangsmåden har tidligere affødt kritik fra teleselskaberne