TDC skjulte den reelle pris på Home Trio

Kunderne skulle betale mere, end teleselskabet oplyste i en reklamekampagne. Det har nu medført en politianmeldelse.

Der var tale om vildledende markedsføring, da TDC sidste år kørte en kampagne for produktet HomeTrio.

Det mener Forbruger-ombudsmanden, som nu har meldt teleselskabet til politiet for brud på markedsførings-loven.

Problemet med HomeTrio-reklamen er ifølge Forbrugerombudsmanden, at TDC oplyste en minimumspris for bindingsperioden i reklamen, men når folk reagerede på reklamen, skulle de pludselig betale et andet beløb for produktet, der indeholder tv, telefoni og internet i én pakke.

På baggrund af anmeldelsen har TDC udsendt en pressemeddelelse, der bærer overskriften "Forbrugerombudsmanden kræver bedre prisoplysning".

"Vi har fokus på, at kunderne skal kunne gennemskue priser og vilkår, så det er selvfølgelig helt utilgiveligt, at vores kampagne er mangelfuld på det område. Det er kun i TDC's interesse, at kunderne ved, hvad de køber," siger markedsdirektør Allan Christiansen fra TDC Privat.

Har kritiseret
TDC-direktøren er derfor klar til at modtage en bøde.

"Vi er enige i Forbrugerombudsmandens vurdering af sagen og accepterer derfor også bøden," siger han.

Politianmeldelsen er langt fra den første af sin art i telebranchen. Igennem årene har Forbrugerombudsmanden anmeldt en hel stribe teleselskaber til politiet.

Fremgangsmåden har tidligere affødt kritik fra teleselskaberne 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere