Siebel: Kunderne er skam tilfredse

Få dage efter offentliggørelsen af en analyse, der viste udbredt utilfredshed med Siebels produkter, svarer CRM-leverandøren igen med en anden analyse. Den viser, at kunderne kan måle øget effektivitet.

Siebel, der leverer kundestyringssystemer (CRM), har udsendt en ny og langt mere positiv tilfredshedsanalyse, som modvægt til en netop offentliggjort undersøgelse, der viste stor utilfredshed med Siebel.

Siebel-undersøgelsen er en kvartalsanalyse, der bygger på svar fra 1.444 kunder i august og september. Den er udarbejdet af firmaet Satmetrix, der også udarbejder undersøgelser for eBay og Hewlett-Packard.

Den viser, at kunderne har fået øget deres produktivitet med 23 procent og reduceret deres drifts­omkostninger med 13 procent.

Desuden har kunderne tjent deres investering ind på ét år, påpeger Siebel i sin pressemeddelelse.

Analysen bliver offentliggjort få dage efter, at adskillige medier verden over kunne berette om en anden undersøgelse foretaget af firmaet Nucleus, der havde interviewet 23 referencekunder hos Siebel.

Virksomhederne var langt fra tilfredse med resultatet af deres investering. Således mente flertallet ikke, at de kunne måle en økonomisk gevinst - return on investment (ROI) efter to år.

Desuden blev budgetterne og tidsplanerne oftest overskredet, lød kritikken.

Siebel fjernede referencerne fra sin webside og svarede, at undersøgelsen var "statistisk ubetydelig".




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere