Frigivelsen af Firefox 3.0 hjalp Mozilla-browseren til at øge den globale markedsandel med 0,6 procent i juni. Da den umiddelbare nyhedsværdi lagde sig, stilnede væksten imidlertid af.
Det viser nye tal fra Net Applications, der angiver, at Firefox sad på 19,2 procent af markedet i juli. Det er en fremgang på 0,2 procent i forhold til måneden forinden.
I juni oplevede Mozilla-browseren en fremgang på 0,6 procent.
»Jeg forventede, at Firefox ville ramme 20 procent i juli. Nu ser det ud til, at der går nogle måneder endnu,« siger Vince Vizzaccaro, Net Applications' vicepræsident for marketing, ifølge PC Advisor.
På trods af lanceringen af Firefox 3 har Microsofts Internet Explorer formået at holde skansen. Markedsandelen for denne browser har ligget på 73 procent de seneste par måneder.
Ifølge Net Applications faldt Apples Safari browser til gengæld 0,2 procent i juli. Den har nu en markedsandel på 6,1 procent.
Netscape og Opera deler fjerdepladsen med 0,7 procent af markedet.