Design julemandens kane og vind en præmie. Sådan lød opfordringen fra Citröen i slutningen af november, og nu kan Poul Østergaard fra Fyn glæde sig over en ekstra julegave i form af en ny fladskærm.
Men også Citröen sidder tilbage med fornemmelsen af at have haft besøg af julemanden. I alt deltog 18670 danskere i konkurrencen, og 70 procent af dem har valgt at sige ja tak til fremover at modtage nyhedsbreve fra den franske bilproducent.
Deltagerne har brugt omkring 11 minutter hver dag, og gennemsnitsalderen på deltagerne er på 37 år.
»Det er ellers en svær målgruppe at få fat på gennem sådanne tiltag,« siger Sebastian Jespersen fra VerticPortals, som har stået bag julekalenderen. Han forklarer, at den slags spil normalt betragtes som useriøst af den målgruppe.
Mere end 6000 har benyttet sig af muligheden for at sende et e-kort til deres venner og bekendte med speciel designet Berlingo-kaner.