De to unge, danskere Thomas Kjeldgaard og Jakob Lykkegaard har bosat sig i Thailand for at nyde solen og for at skabe en ivæksættersucces med firmaet Pagemodo.
Iværksætterne får nu flere muskler til at banke iværksættereventyret op.
I dag er det blevet offentliggjort, at det danskejede Pagemodo er blevet overtaget af amerikanske Webs, der har base i Maryland i USA. Webs tilbyder hosting og udvikling af hjemmesider til både private og virksomheder. Webs tilbyder også andre former for ultrabrugervenlige web-redskaber til erhvervsdrivende - for eksempel CRM-programmet ContactMe.
Med købet af det danske firma kan Webs tilføje endnu et intuitivt redskab til porteføljen. Pagemodos forretning går grundlæggende ud på at give firmaer mulighed for at oprette grafiske fansider på Facebook via et Facebook-CMS.
ComON omtalte Pagemodo flere gange sidste år. Du kan læse om starten på iværksættereventyret i Thailand i artiklen: Danske iværksættere lever livet i Thailand.
Pagemodo oplyser, at 60.000 små erhvervsdrivende har oprettet en profil på Pagemodo, og firmaet hævder, at 1,2 millioner Facebook-brugere hver måned ser en Facebook-side, som er designet af danskernes tjeneste.
Vi bliver i Thailand
ComON har fanget Pagemodo-medstifter Thomas Kjeldgaard på en telefonlinje, men det lykkedes os ikke, at få sælgeren til at sætte størrelse på beløbet, som amerikanerne har lagt på bordet.
"Det kan jeg ikke sige noget om på nuværende tidspunkt. Men alt her i livet handler jo ikke om penge. Personlig betyder det mere for mig, at vi nu kommer til at arbejde tæt sammen med nogle professionelle og dygtige folk, som vi kan lære en masse af," siger Thomas Kjeldgaard.
Kjeldgaard og hans medstifter bliver umiddelbart boende i Thailand, og de to vil også blive ved med at arbejde for Pagemodo.
"Det, der gør mig mest glad, er, at vi kommer til at arbejde tæt sammen med Webs, der i mine øjne er det førende firma på markedet for online website creation, og som har været på banen siden 2001. Det er det, der skal til, hvis vi vil opnå vores mål om at komme til at lede markedet. Så er det nødvendigt at kunne gøre brug af deres erfaringer og viden," siger Thomas Kjeldgaard.