Lavprisselskabet CBB Mobil er godt nok sat til salg, men med regnskabet for 2003 beviser selskabet, at det også evner at stå på egne ben. Selskabet kunne præsentere et overskud på 19,2 millioner kroner før skat i 2003, og ifølge Erhvervsbladet har selskabet nu fuldt ud betalt etableringslånene til de to ejere, Comitel A/S og Moesgaard Consulting tilbage.
De to ejere af selskabet eftergav i 2002 en gældspost på 12,3 millioner kroner, hvilket sikrede en rentabel drift af selskabet. I ledelsens årsberetningen skriver selskabet, at de resterende lån, der blev givet i forbindelse med lanceringen af selskabet, blev betalt tilbage i løbet af 2003, sådan at CBB Mobil i dag ikke har mere rentebærende gæld. Ved årsskiftet havde selskabet en likviditet på mere end 20 millioner kroner.
CBB's bruttofortjeneste blev på 32,1 millioner kroner i 2003 imod 17,2 millioner kroner i 2002. Resultat før skat steg fra 10,0 millioner kroner i 2002 til 19,2 millioner kroner i 2003.
Teddy Søgaard Pedersen, administrerende direktør i CBB Mobil, fremhæver, at mobiltaksterne faldt med 42 procent i 2003.
»Vi beviser, at det er muligt at tjene penge trods en voldsom priskrig,« udtaler han til Erhvervsbladet.
Ifølge Michael Moesgaard, der er en af hovedaktionærerne i CBB, skyldes fremgangen især de private kunder, men 2003 var samtidig året, hvor CBB som det første discount-mobilselskab lancerede sit erhvervskoncept.
I 2004 er vi tordnet frem på erhverv, og det er nu det segment, som trækker væksten. Selskabet vil i 2004 intensivere markedsføringen af CBB Erhverv, siger Michael Moesgaard til Erhvervsbladet.
Tal fra IT- og Telestyrelsen viser, at CBB Mobil ved udgangen af 2003 havde 191.000 kunder, og selskabet forventer i 2004, at mobilpriserne vil falde yderligere - men at selskabets indtjening vil stige. Samtidig bekræfter Michael Moesgaard, at selskabet er til salg.