TDC straffer effektive ansatte

Hos TDC har man en arbejdspolitik, der tvinger kunden til at blive længe på den dyre 118-tjeneste. Ansatte bliver kaldt til samtale, hvis arbejdet bliver lidt for effektivt.

Det er meget få arbejdspladser, hvis overhovedet nogen, hvor man vil blive kaldt ind til disciplinær samtale, hvis man gør sit arbejde godt. Men det gør man hos TDCs nummeroplysning. 500 ansatte skal med alle midler prøve at fastholde kunden på den svinedyre 118-tjeneste i stedet for at servicere kunden hurtigst muligt. Ellers kan det i værste tilfælde koste jobbet, skriver Computerworld i dag.

Det lyder grotesk, men for Dansk Metals Teleafdeling 12, der er fagforening for de ansatte på nummeroplysningen, er det sådan, hverdagen er hos TDC.
- De bliver hevet til samtaler, hvis de er for hurtige. Det handler i stedet om at yde god service. Eksempelvis ved at spørge, om der er et andet nummer, man ønsker, siger Carsten D. Nielsen, afdelingsformand for Teleafdeling 12 til Computerworld.

Men god service kan selvfølgelig være så meget, når man ringer til en pris på 10,35 kroner i minuttet plus en opkaldsafgift på 2,15 kroner. Fagforeningen Teleafdeling 12 har dog ingen mening om, at de ansatte skal holde kunderne så længe som muligt på de dyre opkald. Det er TDCs egen sag. Men der, hvor kæden brister, er ved de disciplinære straffe, det medfører, hvis de ansatte får lukket samtalen for hurtigt. Og det vil forbundet ikke være med til, så de vil nu følge sagen retsligt på foranledning af deres medlemmer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Threats 2024: Sådan arbejder de it-kriminelle – og sådan beskytter du dig

De cyberkriminelle har udviklet sig betydeligt, arbejder professionelt, fleksibelt og udnytter hinandens specifikke kompetencer – omtrent som en velsmurt koncern med klar ansvarsfordeling – og har ofte en klar politisk eller kommerciel motivation. Det stiller også nye krav til din tilgang til cybersikkerhed, og på Cyber Threats 2024 får du viden, som gør dig i stand til bedre at prioritere, planlægge og eksekvere en tidssvarende cybersikkerhedsstrategi.

06. november 2024 | Læs mere


Cyber Threats 2024: Sådan arbejder de it-kriminelle – og sådan beskytter du dig

De cyberkriminelle har udviklet sig betydeligt, arbejder professionelt, fleksibelt og udnytter hinandens specifikke kompetencer – omtrent som en velsmurt koncern med klar ansvarsfordeling – og har ofte en klar politisk eller kommerciel motivation. Det stiller også nye krav til din tilgang til cybersikkerhed, og på Cyber Threats 2024 får du viden, som gør dig i stand til bedre at prioritere, planlægge og eksekvere en tidssvarende cybersikkerhedsstrategi.

12. november 2024 | Læs mere


Fremtidens digitale kraftværk: Tag styringen med dit ERP-system

I dag ligger moderne ERP-platforme i skyen og opdateres adskillige gange årligt. Samtidig får man nærmest pr. automatik adgang til en omfattende portefølje af integrationer, add-ons, 3. partsmoduler, BI og avancerede funktioner til AI/ML-understøttelse af forretningsprocesser. På denne dag går vi derfor i dybden med, hvad det betyder for din virksomhed. Uanset om I har migreret til en cloudbaseret platform eller planlægger at gøre det indenfor en overskuelig fremtid.

13. november 2024 | Læs mere