TDC straffer effektive ansatte

Hos TDC har man en arbejdspolitik, der tvinger kunden til at blive længe på den dyre 118-tjeneste. Ansatte bliver kaldt til samtale, hvis arbejdet bliver lidt for effektivt.

Det er meget få arbejdspladser, hvis overhovedet nogen, hvor man vil blive kaldt ind til disciplinær samtale, hvis man gør sit arbejde godt. Men det gør man hos TDCs nummeroplysning. 500 ansatte skal med alle midler prøve at fastholde kunden på den svinedyre 118-tjeneste i stedet for at servicere kunden hurtigst muligt. Ellers kan det i værste tilfælde koste jobbet, skriver Computerworld i dag.

Det lyder grotesk, men for Dansk Metals Teleafdeling 12, der er fagforening for de ansatte på nummeroplysningen, er det sådan, hverdagen er hos TDC.
- De bliver hevet til samtaler, hvis de er for hurtige. Det handler i stedet om at yde god service. Eksempelvis ved at spørge, om der er et andet nummer, man ønsker, siger Carsten D. Nielsen, afdelingsformand for Teleafdeling 12 til Computerworld.

Men god service kan selvfølgelig være så meget, når man ringer til en pris på 10,35 kroner i minuttet plus en opkaldsafgift på 2,15 kroner. Fagforeningen Teleafdeling 12 har dog ingen mening om, at de ansatte skal holde kunderne så længe som muligt på de dyre opkald. Det er TDCs egen sag. Men der, hvor kæden brister, er ved de disciplinære straffe, det medfører, hvis de ansatte får lukket samtalen for hurtigt. Og det vil forbundet ikke være med til, så de vil nu følge sagen retsligt på foranledning af deres medlemmer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere