Ændrede grænser for, hvad en grøn pc er, får Microsoft til at genstarte kampagnen »Spar Strøm«, som er blevet iværksat med lokale pc-byggere.
»Efter sommerferien lancerer vi en opdateret udgave, hvor vi satser på at få flere produkter med. Samtidig får vi også en mulighed for at gøre Windows 7 til en del af kampagnen,« siger OEM-direktør Kim Enrum fra Microsoft.
Kampagnen, der blev startet i slutningen af april måned, har til formål at markedsføre lokale pc-mærker på grønne argumenter. Dengang var kampagnen bygget op omkring Windows Vista. Når kampagnen genstartes efter sommerferien kommer Windows 7 på plakaten.
Det er dog ikke kun Windows 7, der har gjort at Microsoft vil genstarte kampagnen. Kort efter den oprindelige kampagne blev skudt i gang, ændrede Elsparefonden nemlig kriterierne for, hvad en grøn pc er. Det betød, at flere af de grønne modeller pludselig ikke var grønne længere.
»Nu arbejder vi med at opdatere projektet og får forhåbentlig også flere modeller med efter sommerferien,« siger Kim Enrum.
Oprindeligt blev »Spar strøm«-kampagnen også markedsført på Facebook. Kim Enrum fortæller, at Facebook også vil blive brugt, når kampagnen revitaliseres efter sommerferien.