En massiv markedsføringsindsats for den digitale radio, DAB-radioen, ser nu ud til at bære frugt. Efter reklamekampagner på nettet og på tv kan Danmarks Radio konstatere, at efterspørgslen efter DAB-radioer er stigende.
Katja Marcuslund, der er ansvarlig for markedsføringen af DAB-radio i Danmarks Radio, har tidligere meldt ud, at målet er 10.000 solgte radioer inden årets udgang.
»Vi har ringet lidt rundt for at høre, om effekten af kampagnen kan mærkes i butikkerne. Svaret er et entydigt »ja«. Der kommer mennesker i butikkerne, som har hørt om DAB, og som er interesserede i at købe en radio,« siger Katja Marcuslund til radionyt.com.
Kampagnen får fornyet styrke i slutningen af november og hele december for at stimulere julehandlen på basis af erfaringer fra England, hvor der sælges flest DAB-radioer i juletiden.
»I radio- og tv-spot vil vi blandt andet præsentere danskerne for de nye DAB-kanaler DR Kanon Kamelen, DR Erhverv og DR Gyldne Genhør,« siger Katja Marcuslund.