I går på vores debatforum satte en ComON-læser spørgsmåltegn ved Sonofons (Telenors) håndtering af den påbegyndte kundeoverførsel fra Tele 2, som telegiganten købte sidste år. Som ejer af et 'Tele 2 Døgnet Rundt'-abonnement, der giver flatrate til alle fastnetnumre i Danmark, undrede vores læser sig over, at han endnu ikke havde hørt noget som helst fra hverken Tele2 eller Sonofon.
Forklaringen er, at Sonofon i første ombæring har valgt at fokusere på Tele2s mobil- og bredbåndskunder. De traditionelle fastnetkunder vil der først blive taget hånd om i andet halvår af 2008, oplyser teleselskabets pressechef, Peter Glüsing.
»Det er en proces, der har været sat løbende i gang. Jeg kan ikke fortælle dig, præcis hvor langt vi er nået, men vi er godt i gang med mobil- og bredbåndsabonnenterne,« siger han til ComOn.
Sonofon har tidligere meldt ud, at man vil tilbyde Tele2-kunderne et abonnement svarende til det, de har nu, eller alternativt et bedre tilbud. Om det for eksempel betyder, at Tele2s 'Døgnet Rundt'-løsning vil være at finde i Sonofon/Telenors sortiment ved udgangen af 2008, kan Peter Glüsing dog ikke sige noget om.
»Det er sådan nogle ting, vores produktansvarlige finder ud af, når vi kommer dertil. Vi er fokuseret på at give kunderne en god oplevelse,« siger han.
Peter Glüsing understreger desuden, at alle Tele2-kunder er velkomne til at ringe til Tele2s kundeservice, såfremt de skulle have spørgsmål vedrørende overflytningen.