Sonys PlayStation 3 konsol er måske ikke blevet den salgsmæssige dundersucces, som Sony havde satset på, men der er alligevel blevet solgt over 9 millioner enheder på verdensplan. Og så siger logikken, at enkelte af konsollerne nødvendigvis må gå i stykker fra tid til anden. Og skulle netop dét uheld være ude for en PS3 -ejer, så er det åbenbart ikke godt, at have købt sin konsol i Danmark.
Ifølge Jacob Risgaard, daglig leder af Coolshop.dk, der blandt andet forhandler PS3 maskiner, så modtager firmaet rigtig mange henvendelser fra frustrerede PlayStation ejere, der ikke kan forstå, hvorfor det skal tage så lang tid, at få repareret eller ombyttet sin konsol.
En kort research viser, at der er noget om snakken. Tilsyneladende venter kunderne i både uger og måneder og to-tre-fire måneder er ikke usædvanligt. ComON var i ugens start i kontakt med Nordisk Film Interactive, der er eneste distributør af PS3 i Danmark. Her var man dog meget fåmælt og ønskede ikke at udtale sig, før man havde talt med Sony.
ComON har igen i dag været i kontakt med Andreas Hansen, marketing manager for Nordisk Film Interactive, men der foreligger stadig intet ikke noget svar fra Sony, om årsagen til problemet - "man er stadig i gang med at kigge ind i sagen" - og indtil da ønsker Nordisk Film ikke at kommentere på problemstillingen, endsige oplyse, om kendskabet til samme.
Jacob Risgaard tilføjer, at Playstations købt hos Coolshop.dk ikke repareres, men konsekvent ombyttes. Men selv det kan være et problem, når PS3 er i restordre over det meste af Europa. Rygter vil vide, at Sony selv har støvsuget det europæiske marked, for at tilfredsstille efterspørgslen i USA.
ComON følger op på historien, når der foreligger nyt fra Nordisk Film Interactive.