Der er stadig penge i alternative søgemaskiner, selv om Google sidder massivt på søgemarkedet i mange lande. Den aldrende søgemaskine Lycos, der havde sin storhedstid i det sidste årtusinde, er netop blevet solgt for et trecifret millionbeløb.
Det indiske firma Ybrant Digital har købt Lycos af koreanske Daum for 36 millioner dollar (Cirka 200 millioner kroner). Det er en udsalgspris i forhold til det, som Lycos tidligere har været værd. For søgemaskinen og netportalen, der har levet siden 1994, har fået en tilværelse som kastebold.
I 2000 før it-branchen kogte over blev Lycos solgt for 12,5 milliarder dollar (70 milliarder kroner) til spanske Terra. I 2004 gav koreanske Daum 95,4 millioner dollar for Lycos (500 millioner kroner).
Og selv om markedsværdien er dalende, så hævder Lycos stadig, at der er masser af besøgende på siderne. Angiveligt mellem 12 og 15 millioner månedlige besøgende i USA og 60 millioner på verdensplan. Et opslag på Alexa placerer dog Lycos på plads 2000 over de mest besøgte hjemmesider.
Under Lycos-paraplyen ligger også Tripod, Angelfire og Gamesville.
Danske Jubii har tidligere været en del af det selvstændige europæiske Lycos, men blev i 2008 solgt til en dansk ejerkreds.