Firmaet Cheezburger er bedst kendt for at servere billeder af nuttede LOLcats og folk, der kommer til skade på Failblog. Nu kan firmaet tilføje endnu et familiemedlem til den voksende familie af tidsstjælende hjemmesider.
Firmaet har købt Know Your Meme.com.
Know Your Meme er lynhurtigt blevet stedet, hvor man finder information om de mange fænomener og vittigheder, der opstår på nettet. Hjemmesiden beskriver minutiøst og detaljeret, hvordan de såkaldte memes opstår og spredes
Et aktuelt eksempel på Know Your Memes grundighed er historien om den moppede australske dreng, der tog sagen i egen hånd og kastede sin plageånd i gulvet (Se video nederst). Hos Know Your Meme er den sag grundigt analyseret og præsenteret med Google-statistik over den virale effekt og adskillige supplerende videoer.
“Cheezburger er blevet til legeplads for mange fans af internetkultur, så opkøbet er et naturligt supplement til vores fællesskab. Så nu kan vi både tilbyde fem minutters underholdning på I Can Has Cheezburger?, FAIL Blog, Memebase og The Daily What og samtidig gøre folk klogere på de virale fænomener, og vise hvordan de opstår," siger Cheezeburger-direktør Ben Huh.
ComON har tidligere beskrevet, hvordan fantasifulde folk forsøger at spinde penge på memes og virale fænomener i denne artikel. For eksempel hjemmesider med katte der ligner Hitler.