10.000 telefonfonkunder, der modtager ip-telefoni via udbyderen V2tel, stod torsdag eftermiddag uden telefonforbindelse på grund af nedbrud hos TDC. Det fik i dag V2tels direktør, Jørgen Weber, til at rette en skarp kritik af telegiganten.
Det har ikke været muligt at få en præcis beskrivelse af fejlen, men V2tels direktør gætter på, at der er tale om en menneskelig fejl. Det har han dog ikke ret i.
»Der er ikke tale om en menneskelig fejl. Det var en it-fejl i vores system, der afstedkom nedbruddet. Vi har lokaliseret fejlen, så nu er vi i gang med at sørge for, at det ikke sker igen,« siger underdirektør i TDC branchesalg, Ole Hvelplund.
Han beklager fejlen og lover, at lignende tilfælde vil blive løst langt hurtigere i fremtiden. Han afviser desuden spekulationer om, at TDC i det aktuelle tilfælde bevidst har forsøgt at sylte en "engros"-kunde - og konkurrent.
»Jeg har et møde med Jørgen Weber på mandag, hvor vi blandt andet skal finde nogle klare kommunikationlinjer, så han lettere kan komme i kontakt med de relevante medarbejdere hos TDC - hvis der skulle opstå problemer i fremtiden. V2tel er en meget god kunde hos TDC, så vi har ingen interesse i at genere dem,« siger Ole Hvelplund.