Det 5000 mand store amerikanske softwarefirma, der har vokset sig fed på kundestyringsprogrammer (CRM), vil gerne sprede sine arme ud til flere kunder med mindre løsninger og nyt software.
I sidste måned meddelte Siebel omverdenen, at firmaet også vil sælge e-faktureringsløsninger, og det skal ske med software fra firmaet Edocs, som Siebel vil overtage for den nette sum af 640 millioner kroner.
Selvsamme måned lancerede Siebel sit ny SMB-program, der skal booste salget af det hæderkronede CRM-software til små og mellemstore virksomheder i hele Europa.
Men satsningen på de mindre luftlag kan godt blive svær, forudser analysebladet IT-Europa isit seneste nummer.
For en række ERP-spillere, såsom SAP og Oracle, er nået langt ud til de små og mellemstore kunder med egne CRM-applikationer, som sælges bundlet med økonomisystemerne.
Samtidig vækker det bekymring hos IT-Europa, at Siebels systemer fortsat er meget avancerede. Selv de løsninger, som skulle være specielt tilpassede SMB-segmentet kan blive for vanskelige for den typiske SMB-virksomhed, hedder det.