Mediehuset Fyens Stiftstidende har købt hvad avisen kalder Danmarks førende blog-site smartlog.dk.
Specielt i udlandet er der stor interesse for netop at knytte dagblades websteder til blogging. Og med mere end 3500 aktive brugere af smartlog.dk har Fyens Stiftstidende taget skridtet mod den dialog-baserede journalistik, skriver avisen i en pressemeddelelse fredag.
En weblog er populært sagt en individuel hjemmeside, en form for elektronisk dagbog - et fænomen der vokser utrolig hastigt i udlandet.
Chefredaktør Egon Tøttrup siger, at med købet af blog-sitet har Fyens Stiftstidende taget endnu et skridt på vejen mod Mediehusets vision om, at lade sig inspirere af den synergieffekt, der er mellem de nye og gamle medier.
»Det er vigtigt, at de danske mediehuse ikke kun er opmærksom på udviklingen på nettet, men også har fingeren på pulsen, når det drejer sig om brugernes egne ønsker,« siger chefredaktøren.