Selskaberne mener, at kunderne vil forsøge at undgå overfyldte supermarkeder og stormagasiner, og istedet foretage deres juleindkøb over nettet.
På trods af forhåbninger om et øget salg, har også e-handelen visse fordomme at slås med, når den skal overbevise forbrugerne om at det er sikkert at bestille varer over internettet og få dem bragt ud med post. Frygten for at få tilsendt en pakke med miltbrand-bakterier er stadig stor i USA, og kommer til at spille ind på forbrugernes vilje til at købe ind over nettet.
Også en nervøsitet fra forbrugernes side omkring jule-kaos, hvor pakker drukner i trafikken, forventes at spille ind på det kommende julesalg, men den amerikanske e-handel føler sig godt rustet. Rob Solomon fra Yahoo! Udtaler til ZDnet"De er ret avancerede på de punkt. For to år siden anede de ikke hvad de skulle forvente, men nu har de været igennem tre eller fire sæssoner og har fuldt check på tingene".
Rob Solomon understreger, at de partnere, som samarbejder med Yahoo! er yderst opmærksomme på at få sendt varerne ud, så de når frem inden julens deadline. Han fortæller desuden, at portalen løbende holder sine partnere orienterede omkring de mest eftersøgte ord på nettet, således at de kan holde deres lagre ajour med efterspørgslen.
(Kilde: ZDnet)