Hidtil største danske spambøde

Forbrugerombudsmanden har vundet en principiel retssag om uønskede elektroniske reklamer.

Telefirmaet Aircom skal betale en bøde på 400.000 kr. for at sende uønskede reklamer via fax. Det fastslog Sø- og Handelsretten onsdag formiddag i en principiel sag anlagt af Forbrugerombudsmanden, skriver Ritzaus Bureau.

Bøden er den hidtil største i en dansk sag om uønskede elektroniske reklamer, også kaldet spam.

Aircom har sendt mellem 7.650 og 15.300 uønskede telefax-henvendelser til mindre virksomheder.

Forbrugerombudsmanden forsøgte allerede for et år siden at få firmaet til at stoppe sin ulovlige markedsføring, men uden held, og det har været medvirkende til at øge bødens størrelse.

I den første danske spamsag blev firmaet Fonn Danmark dømt til at betale en bøde på 15.000 kr. i maj sidste år. Fonn Danmark blev dømt for at have sendt 156 uønskede reklame-mails.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere


Skab værdi med produktkonfiguration i Dynamics 365

Deltag i dette webinar og lær, hvordan du kan skabe øget værdi gennem produktkonfiguration med Microsoft Dynamics 365 standard konfigurator og Easy Creator. Eksperter fra CGI vil dele deres indsigt i, hvordan produktkonfiguration kan optimere processer, forbedre kvalitet og øge kundetilfredshed.

05. februar 2025 | Læs mere


Sådan automatiserer du med Copilot

Høst fordelene og sæt strøm til processerne med Microsofts alsidige AI-assistent.

06. februar 2025 | Læs mere