Byguiden Alt Om København, AOK.dk, flytter ind hos ejeren Berlingske Tidende fra 1. januar 2005. Internetportalen skal være med til at rette op på Berlingske Tidendes oplagstal, som er faldet støt fra knap 150.000 i første halvår 2002 til godt 130.000 i første halvår 2004.
AOK's redaktion har hidtil leveret indhold til Berlingske Tidende, men det samarbejde udvides nu, så avisens fredagssektion »Guide« erstattes af en ny sektion leveret af AOK udover de daglige indslag på avisens bagside.
AOK har i øjeblikket cirka 300.000 læsere om måneden. Direktør for AOK, Nicolai Hæggelin, forventer, at det tal vil blive sat kraftigt vejret.
»På sigt regner vi med et højere oplag hos Berlingske Tidende og en markant øget trafik på websitet,« siger han til IT-avisen ComON.
Nicolai Hæggelin vil endnu ikke løfte sløret for forventningerne til den konkrete udvikling i virksomhedens omsætning, men siger dog, at AOK.dk gennem eksponeringen i Berlingske Tidende får bedre muligheder for annoncesalg og adgang til langt flere læsere.
AOK havde i 2003 en omsætning på 12,2 millioner kroner.