Med introduktionen af det nye program dropper den amerikanske softwarevirksomhed CA også den traditionelle inddeling af partnere. De mere eller mindre ædle metaller skrottes og fremover skal de mindre partnere hedde "Affiliate", de større "Premier", den uafhængige softwareudvikler bliver "ISV-partner" og en fabrikant af originalt udstyr, der benytter CA-teknologi bliver "OEM-partner".
Langt hovedparten af partnerne i Nordamerika bliver affiliate-partnere, og det nye partnerprogram giver dem blandt andet attraktive leads og rabatter. CA har netop etableret en teleservice-afdeling, hvor 400 specialicerede medarbejdere kontakter slutkunder, undersøger deres behov, og skræddersyr en løsning til dem. Derefter ekspederer de den fuldt konfigurerede løsning direkte videre til en kanalpartner.
Fremover vil Nordamerikanske kanalpartnere i Premier-kategorien kunne opnå rabatter på op til 15 procent. Affiate-partnere kan opnå op til 10 procent hvis de sælger CA-produkter for 35.000 dollar eller mere pr. kvartal og rabat-ordningerne gælder både Brightstor, eTrust og AllFusion.
Som George Kafkarkou, CA's internationale kanalchef, så rigtigt gjorde opmærksom på ved præsentationen af det nye partnerprogram i Las Vegas, så er Nordamerika ikke alene USA, men også Canada. Men danske partnere behøver ikke vente på at kontinentalpladerne samler sig yderligere før de kan få glæde af programmet.
"I første omgang afprøver vi nu programmet i USA og Canada, men vi arbejder allerede på at tilpasse det til EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika, red.). Vi forventer at en version vil blive introduceret her i oktober eller november, og senere også i Latinamerika og Asien," sagde Kafkarkou ved præsentationen, men han kom ikke ind på hvordan EMEA-modellen vil adskille sig fra den Nordamerikanske.