Et strategiskift i internetbanken Basisbank har givet gode resultater i 2005. Med en stigning fra 16,5 millioner kroner til 46,8 millioner kroner blev bankens overskud næsten tredoblet - målet er nu at fordoble omsætningen inden for de næste tre år.
»Målet er at fordoble forretningsomfanget inden for de næste tre år. Det skal blandt andet ske ved at udvide produktpaletten, hvor vi i den kommende tid vil satse på nye produkter inden for boligfinansiering og investering,« administrerende direktør i Basisbank, Kim Bai Wadstrøm, til Børsen.
Da Basisbank startede i 2000 blev mange kunder lokket af høje indlånsrenter og billige forbrugslån, og det medførte en voldsom kundetilgang, der gav store problemer i en periode.
Derfor måtte banken rydde op i kundebasen, og siden 2003 har der været sorte tal på bundlinjen.
Overskuddet er således steget fra to millioner kroner i 2003 til 16,5 millioner kroner i 2004 til 45,8 millioner kroner i 2005.