Basit er navnet på et nyt firma, der har en helt veldefineret målgruppe. Firmaet vil nemlig kun henvende sig til bygge- og anlægssektoren.
Basit vil være tovholder for firmaernes indkøb af it- og teleløsninger.
»Det er vores erfaring, at de eksisterende virksomheder i it- og telebranchen har haft svært ved tage ansvar udover egne leverancer. Det betyder, at kunderne reelt ofte er overladt til sig selv, når deres løsning ikke virker,« siger Jesper Dohn Aaberg fra Basit.
Derfor vil firmaet stå parat til at levere alt fra forretningssoftware, kontorpakker og postsystemer til teleløsninger med alt hvad det indebærer: fastnet, ip-telefoni, mobiltelefoni, omstillings-løsninger og internetadgang.
Firmaet vil også forhandle mobiltelefoner og bærbare pc'ere, der er robuste nok til at klare en hverdag i en byggevirksomhed.
Basits begrundelse for at satse helhjertet på Bygge- og Anlægsbranchen er branchens fortsatte krav i forbindelse med Det Digitale Byggeri, der stiller en række krav til firmaernes brug af it.
Basit er stiftet af Jesper Dohn Aaberg og makkeren med det forpligtende mellemnavn Martin Profit Jakobsen, der har erfaring fra blandt andet Microsoft og TDC.