Jobdatabasen Jobshop ændrer nu navn til StepStone og præsenterer en række strategiske initiativer, der er første skridt på vejen mod fremtidens jobdatabase. I løbet af de næste 18 måneder vil der blive investeret USD 100 mio. - eller 700 mio. kr. - i markedsføring og produktudvikling. Det er den hidtil mest ambitiøse satsning i Europa på markedet for online rekruttering.
Det langsigtede mål er at gøre StepStone til mere end blot en jobdatabase på Internettet. Hjemmesiden www.stepstone.dk skal med tiden udvikle sig til et komplet karriereunivers, der skal kunne tilbyde unikke løsninger inden for alle områder af jobsøgning og rekruttering.
- På mindre end to år har vi under navnet Jobshop opbygget Danmarks største private jobdatabase, der udelukkende er baseret på Internet. Det er sket på et marked i hastig vækst og med skarp konkurrence, hvor vi oplever stadigt stigende krav og forventninger fra både virksomheder og jobsøgende. Vi vil investere det nødvendige i at kunne leve op til disse krav og holde fast i vores forspring, udtaler Anders Fritz-Carlsen, adm. direktør i StepStone A/S.
- Vi vil opbygge StepStone som et internationalt varemærke med en klar profil og anerkendte kvalitetsydelser. Vores mål er at blive den internationalt førende og foretrukne online rekrutteringsservice, siger Anders Fritz-Carlsen. Han fortsætter:
- Investeringen skal bruges til at forstærke vores internationale strategi. Vi vil ikke bare beholde og udbygge vores markedslederposition på de eksisterende markeder. Vores ambition er at erobre 25 pct. af det europæiske marked for online rekruttering inden 2003.
Det europæiske marked for online rekruttering vurderes i 2003 at have nået en samlet værdi af 10,2 mia. kr.
Sammen med lanceringen af det nye navn præsenterer StepStone et nyt design og en ny hjemmeside, der skal være fundamentet for etableringen af StepStone som globalt varemærke.
- Vi har planlagt et omfattende udviklingsprogram for de enkelte lande, og i Danmark investerer vi et stort tocifret millionbeløb i udvikling og markedsføring af nye produkter, der er skræddersyet til det danske marked, siger Anders Fritz-Carlsen.
- Vores danske kunder vil nu for alvor mærke fordelene ved, at StepStone er del af en stor og velkonsolideret international virksomhed. Vi har adgang til betydelige ressourcer og kompetencer, som kan skabe nye produkter på forkant med udviklingen. Samtidig tilbyder vi både virksomheder og jobsøgende en effektiv adgang til fremtidens internationale og mere fleksible arbejdsmarked, udtaler Anders Fritz-Carlsen.