Google sylter Europa

Der går for langt tid fra de nye funktioner i søgemaskiner kommer til Europa, mener dansk reklamedirektør.

Flere og flere tjenester på søgemaskiner som for eksempel Google bliver rettet lokalt mod det område, som den pågældende bruger befinder sig i. Det tager bare for langt tid, inden de funktioner kommer til Europa, mener Kim Frederiksen, der er kreativ direktør i danske Addvisors. Han mener, at Europa er klart overset på søgemarkedet.

»Man kan jo for eksempel sidde og søge efter et pizzeria for at finde et i nærheden. Problemet er bare, at servicen bliver lavet i USA, og det er kritisabelt, at der går så langt tid, før funktionerne når Europa. Specielt fordi søgemaskinerne får mest trafik fra Europa, der sidder på godt 29 procent af den samlede trafik,« siger han til ComON og forklarer, at hvis man endelig vælger Europa, så vælger man England, fordi det er engelsk

»Det, som søgemaskinerne arbejde hen imod er at forpligte brugeren til at opgive flere oplysninger. Man skal have en søgefunktion, som er mere lokal og mere personlig. De vil jo gerne have, at brugeren bliver hos dem, men det er svært for Google.«

Af lokale Google-søgeservices kan nævnes »Google Maps«, hvor det er muligt at søge i kort og »Google Ride Finder«, hvor man blandt andet kan fange en taxa.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere